איך לעצב נכון את האתר

איך לעצב נכון את האתר

יש לא מעט סיבות לכך שאתרים מעוצבים מצליחים יותר. באינטרנט, לאנשים אין סבלנות להתעמק באתר שנראה גנרי או פשוט. כשיש כל כך הרבה אתרים, הרושם הראשוני קובע האם גולש יישאר באתר או יחפש מקום אחר. זה אפילו משפיע על דירוג האתר מול גוגל. כאשר גוגל מזהה "בריחה" של גולשים מהאתר, היא מורידה את הדירוג שלו ודוחקת אותו למקום נמוך בתוצאות החיפוש. אחרי שהבהרנו את הדברים החשובים הללו, קבלו טיפים ודגשים – איך לעצב נכון את האתר שלכם.

לעצב נכון את האתר בכמה שלבים

מה חשוב לדעת כדי להקים חנות אינטרנטית מוצלחת חייבים לשמור על כמה כללים:

1. צריך להבין שאין דרך אחת נכונה לעצב נכון את האתר. העיצוב מתחיל בשאלה מיהם הלקוחות שלנו. אם אנו פונים ללקוחות שהם בני נוער, האתר יעוצב אחרת לעומת אתר שפונה ללקוחות בוגרים.
2. קונספט ומיתוג – מאוד עוזר אם קיים קונספט ומיתוג. אם זה עדיין לא קיים, העיצוב יהיה טוב יותר אם מחליטים עם סגנון כללי ועל קונספט שיתאים לחשיפה מול קהל היעד שלנו. קונספט יכול להיות למשל צעיר ואנרגטי או יוקרתי, סגנון בוטיק או לחילופין, עממי.
3. לא להגזים – עצבו את האתר בצורה נאה, אך לא בהגזמה. לרוב, שימוש ביותר מדי אלמנטים או פיצ'רים בעמודים מרכזיים מבלבל את הגולש.
4. שימוש נכון בתפריטים ולינקים – עזרו בעזרת העיצוב, לכוון את הגולש. עיצוב תפריטים נוחים ומסודרים ושימוש נכון בקישורים פנימיים יקלו על הגולש למצוא את המידע או המוצר שהוא צריך.
5. תמונה אחת טובה מאלף מילים – זה נכון, אבל גם לא מדויק. כמעט כל אתר ירוויח משילוב של תמונות, אך הדגש הוא על איכות התמונה. אם יש לכם תמונה גרועה, היא תעשה יותר נזק מתועלת. יש שפע את אתרי תמונות, בחינם או בתשלום סמלי. היעזרו בזה.
6. רספונסיביות – קחו בחשבון שצריך להרחיב את השאלה איך לעצב נכון את האתר. השאלה המדויקת היא איך לעצב אתר שייראה נהדר בכל מכשיר. זה נקרא עיצוב אתרים רספונסיבי. כלומר המטרה היא ליצור אתר שנראה במיטבו בכל מכשיר נייד או לא נייד. זיכרו שהרבה גולשים כיום גולשים ממכשירים קטנים ולכן הגופן צריך להיות מעוצב אבל גם ברור לעין.

עדן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *