מהו טיפול טבעי באקזמה

טיפול טבעי באקזמה

אקזמה היא מחלת עור כרונית המתארת ​​תגובה דלקתית בעור, המתבטאת בסימנים כמו יובש, גירוד, קשקשים ופריחה. המחלה יכולה להיות מאוד מעיקה ומרגיזה, ולהשפיע על איכות החיים של הסובל ממנה. הסיבה להופעת האקזמה אינה ברורה לחלוטין, אך נראה כי ישנם גורמים רגשיים, גנטיים וסביבתיים למחלה. אקזמה אינה מדבקת ואי אפשר לקבל אותה מאדם אחר. הטיפול באקזמה אינו פשוט וישנם טיפולים רבים שמטרתם להקל על התסמינים ולשמור על בריאות העור למניעת זיהום והתפתחות מחלות נוספות.

טיפול באקזמה באמצעות רפואה משלימה

ישנם טיפולים רבים ושונים לאקזמה ברפואה המשלימה. הטיפולים המשלימים עשויים לכלול שיטות טיפול טבעיות כמו צמחי מרפא, תוספי תזונה ופעילות גופנית. חשוב לציין שטיפול באקזמה צריך לכלול גם אמצעי היגיינה ושינויים באורח החיים שעלולים להשפיע על המחלה. הטיפולים המשלימים הנפוצים באקזמה כוללים: רפואה סינית מסורתית, דיקור סיני, תזונה ירוקה, ארומתרפיה, משחות וקרמים המשתמשים בשמנים אתריים וצמחי מרפא. חשוב לציין כי השימוש בטיפולים משלימים באקזמה צריך להיות תומך ולא להחליף את הטיפול הרגיל של הרופא או רופא העור.

גורמים סביבתיים

שינה, מתח, פעילות גופנית ואורח חיים חיובי יכולים להשפיע על מחזור החיים והטיפול באקזמה. הנה כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי ליישם אותם:
1. שינה – לשינה תפקיד חשוב בתחלופת התאים ובהתחדשות העור. אנשים הסובלים מאקזמה עלולים לסבול מפריחות וגירויים בעור כתוצאה מחוסר שינה איכותית. כדי לקדם שינה איכותית יותר, מומלץ לשמור על מחזור שינה קבוע, להימנע ממסכות ומכשירי טלוויזיה לפני השינה וליצור סביבת שינה נוחה ומרגיעה.
2. מתח – מתח יכול להשפיע על הפעילות הכימית של הגוף ולגרום להפרעות במערכת החיסון ובעור. להורדת מתח מומלץ לנסות פעילויות רגועות כמו יוגה, תרגילי נשימה, מדיטציה וטיפול מיינדפולנס.
3. תרגילי ספורט – תרגילי ספורט יכולים להפחית מתחים ולסייע בחיזוק המערכת החיסונית. חשוב לבחור פעילות גופנית המתאימה לבריאות ולמצב הגופני שלך.

טיפול באקזמה עם ארומתרפיה

ארומתרפיה היא טיפול משלים העושה שימוש בשמנים אתריים המופקים מצמחים בכבישה קרה ומשמשים למטרות רפואיות. ישנן עדויות לשימוש בארומתרפיה לטיפול באקזמה. יש לציין כי טיפול באקזמה באמצעות ארומתרפיה עלול להיות קשה עקב רגישות העור של אנשים הסובלים מהמחלה. לכן, חשוב להקפיד ולהשתמש בשמנים אתריים רק בהנחיית מומחה מתאים.

כיצד שמנים אתריים מסייעים בטיפול באקזמה?

שמנים אתריים אקזמה יכולים לסייע בטיפול באקזמה על ידי הפחתת הגירוי והדלקת של העור. השמנים האתריים מכילים מרכיבים טבעיים וריחניים ומשמשים לריפוי רפואי וטיפול בבעיות עור, לרבות אקזמה. כאשר משתמשים בשמנים אתריים לטיפול באקזמה, חשוב להקפיד לא להשתמש בהם בצורה שגויה או באופן שעלול לגרום לגירוי נוסף בעור. כמו כן, חשוב לבדוק את השמנים האתריים לפני השימוש ולוודא שהם מתאימים לשימוש על העור ואינם מסוכנים. לחלק מהשמנים האתריים יש סגולות מרפא ומשמשים לטיפול באקזמה.
שמן עץ התה – מכיל מרכיבים אנטי דלקתיים ואנטי פטרייתיים ויכול לסייע בהפחתת דלקות ותסמיני אקזמה.
שמן לבנדר – מכיל מרכיבים מרגיעים ומשמש להפחתת גירוי ודלקות בעור.
שמן קמומיל – מכיל מרכיבים מרגיעים ומסייע בהפחתת סימפטומים של אקזמה כמו גירוד

herb4me

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *