מה חשוב לשאול כשבוחרים גן ילדים

כהורים, נרצה בוודאי לבחור עבור ילדינו את הגן המתאים והראוי ביותר. על מנת לזהות גן ילדים ברמת גן שיתאים עבור ילדינו, נרצה לשאול שאלות את הגננת, את הצוות ואולי גם הורים של ילדים שכבר לומדים באותו הגן או שלמדו בו בשנה שעברה. אוסף השאלות הבא יעזור לכם לבחור בגן הנכון.

מהו הוותק של הגננת?

גננת זה לא סתם מקצוע. זה לא תפקיד שפשוט לומדים, נבחנים ומקבלים הסמכה. מי שנולדה עם לב של גננת וגישה לילדים, תהיה גננת מלידה והילדים מרגישים בכך. יחד עם זאת, בהחלט ראוי תמיד לשאול, לפני שבוחרים גן ילדים ברמת גן, מהו הוותק של הגננת. תוך כדי שיחה, מומלץ להתרשם ממה שהגננת עונה אך גם משפת הגוף והגישה החינוכית שבה היא מאמינה.
מהי הגישה החינוכית והחברתית המרכזית בגן?
אולי תופתעו לגלות, אבל לא כל הגנים פועלים על פי אותה תפיסה ופילוסופיה חינוכית. יש הורים שמעדיפים גישה רכה ומחבקת. אחרים מעדיפים גישה עם יותר גבולות. לכן, תמיד שאלו מהי הגישה החינוכית בגן וכך תדעו האם היא תואמת את תפיסת עולמכם ואת מה שאתם רוצים עבור ילדיכם.
כמה מטפלות נמצאות בגן בכל רגע?
מומלץ לשאול לפני שבוחרים גן ילדים ברמת גן, כמה ילדים צפויים ללמוד בו בשנה הקרובה. על פי כמות הילדים, צריך להיות ערוך צוות של מטפלות. בהתאם לתשובה, תדעו מתי מצאתם גן שבו הצוות גדול מספיק כדי להשגיח ולטפל בילדים, בכל רגע נתון.
ועוד שאלות ששווה לשאול
1. אילו פעילויות וחוגים מתקיימים בגן? רצוי לשאול את הגנת על הפעילויות של העשרה וחוגים שנוהגים לקיים בגן.
2. מה הילדים מקבלים לאכול? חשוב שתזונה תהיה מגוונת, טרייה ועשירה.
3. מהן שעות הפעילות של הגן? שאלו מתי הגן נפתח בבוקר ועד איזו שעה הוא פועל.
4. האם המתקנים השונים והצעצועים, נבדקים ומתאימים כבטוחים לילדים? סביבה בטוחה ורגועה, חשובה מאוד.
5. במה הייחוד של הגן מתבטא? לסיום, שאלו מה מייחד את הגן, ביחס לגנים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *