מה מותר לאכול לחולה קרוהן

מה מותר לאכול לחולה קרוהן

בשורות הבאות נתאר מה מותר לחולה קרוהן וממה כדאי להימנע.

מה מותר לחולה קרוהן – פרוביוטיקה

אחד הדברים ברשימה של מותר לחולה קרוהן, פרוביוטיקה. פרוביוטיקה מומלצת באופן כללי לאוכלוסייה, אך לסובלים ממחלות מעי דלקתיות, זהו פתרון חשוב במיוחד. מדובר למעשה בתוסף שמורכב מחיידקים ידידותיים, שנמצאים במעי באופן טבעי. זה יכול להקל על הסימפטומים ולהרגיע פעילות של גורמים מזיקים או טפילים במעי. ניתן לצרוך כתוסף תזונה או במוצרי מזון עשירים בחיידקים הידידותיים (למשל יוגורט). יש לשים לב שחלק מהחולים לא מגיבים בצורה טובה למוצרי חלב בצריכה מוגברת.

מיצי ירקות נבחרים

במחלת קרוהן ישנן תקופות שבהן המחלה מתלקחת במלוא עוזה ותקופות שבהן ישנה רגיעה. בתקופה שבה המחלה בשלב של התלקחות, אחד הדברים שיכולים מאוד לעזור הוא הימנעות מאוכל כבד. אך מעבר להמלצה הזאת, אפשר לציין כי חולים רבים חווים הקלה בעקבות צריכת מיצי ירקות. לא כל הירקות טובים באותה המידה. מומלץ לדוגמא לסחוט עלים של תרד וקייל, להוסיף מיצוי סלרי או גזר. ישנם חומרים במיצי הירקות הללו שמקלים על תהליכים דלקתיים בגוף. מפירות טריים ומקליפות של פירות עם סיבים, עדיף להימנע.

מזון לחולה קרוהן

עוד דבר שבהחלט מותר לחולה קרוהן, זה לצרוך שומנים טבעיים מהסוג הבריא. כך לדוגמא שמן זית איכותי. צריכת דגים בעלי תכולה של חומצת שומן איכותית כגון אומגה שלוש, רצויה בהחלט. לעומת זאת, כדאי להתרחק מאוכל מעובד וכן משמנים מתועשים ואוכן מטוגן. כלל המפתח – להתרחק ממוצרים שמכילים הרבה חומר משמר, סוכר, צבעי מאכל.

תוספים ופעילות גופנית לחולה קרוהן

עוד דבר שנחשב מותר לחולה קרוהן הוא שימוש בתוספי תזונה איכותיים. יש כמובן להתייעץ בנושא זה עם איש מקצוע. ישנם תוספים שיכולים לסייע בתהליכי עיכול, ספיגת וויטמינים ומינרלים, שיפור איכות השינה ועוד. כמו כן, מומלץ להקפיד על פעילות גופנית מתונה. לא חייבים פעילות מאומצת וזה אף עלול להיות פחות כדאי. יחד עם זאת, הליכה בטבע, אימוני מתיחות או אימוני משקולות קלים או גומיות כוח יכולים להועיל. לפני פעילות חדשה, כדאי להתייעץ עם רופא או איש מקצוע.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *